סיכום עולם המובייל לקראת השנה החדשה

במהלך השנה האחרונה הפך תחום הסלולר לתחום לוהט, תחום שכל אחד רוצה לקחת בו חלק, כולם רוצים לפרסם בסלולר, כל אחד רוצה לפתח אפליקציה, בקיצור, כולם רוצים לייצר נוכחות בסלולר. נדמה שהעולם כולו עובר לסלולר. כיום למעלה מ- 70% מהאוכלוסייה בארץ יש סמארטפון כאשר השוק מתחלק כמעט באופן שווה בין אייפון לבין אנדרואיד.

במהלך השנה האחרונה נחשפתי להרבה התפתחויות מעניינות בשוק ואנשים צמאים לידע בתחום ולכן פתחתי קבוצה בפייסבוק שנקראת קידום אפליקציות מובייל בה נוכל לשתף מידע, לשאול שאלות ולייצר מאגר ידע לטובתנו.

לקראת ראש השנה, כתבתי סיכום קצר על השינויים שהתרחשו בעולם המובייל במהלך השנה האחרונה

כמה נתונים חשובים שכדאי לנו לדעת

1. לפי דוחות אנליטיקס שלי ושל לקוחותי וכן לפי נתוני גוגל כ- 20% מהתנועה לאתר האינטרנט שלנו מגיעה דרך טלפונים סלולריים.
2. 90% מאנשים בעלי סמארטפון גולשים דרכו גם בבית (מול הטלוויזיה, על שולחן העבודה וכו')
3. כאשר אנשים מגיעים לאתר אינטרנט בגלישה בסמארטפון הם מצפים להגיע לאתר שמותאם לצפייה באמצעות הטלפון הסלולרי
4. אנשים מבצעים חיפושים בטלפון הסלולרי כדי לקבל מידע על בתי עסק, טלפון של בית העסק וגם כדי לדעת את הדרך (באמצעות GPS) לבית העסק

ולכן בבואנו לבנות אתר אינטרנט עלינו לחשוב איך האתר יראה בטאבלט, בסמארטפון ובמחשב הביתי.
אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר ולהבין איך גם אתם יכולים להפוך את האתר אינטרנט שלכם לאתר מותאם לסלולר.

פרסום ושיווק

תחום השיווק והקידום במובייל תופס נתח שהולך וגדל בעוגת הפרסום והוא צומח משנה לשנה, אם ב- 2011 תקציב הפרסום שהופנה לפרסום בסלולר היה 1.2 מיליארד דולר הרי שב 2015 הוא יהיה 5.05 מיליארד דולר בעולם כולו.

הפרסום בסלולר מתחלק לכמה סוגי פרסום:
• פרסום במודעות חיפוש (search) והוא תופס נפח של 45% מכלל הפרסום בסלולר
• פרסום באנרים באפליקציות ואתרים והוא תופס נפח של 35% מכלל הפרסום בסלולר
• פרסום באמצעות הודעות טקסט SMS והוא תופס נפח של 13% מכלל הפרסום בסלולר
• פרסום בסרטוני וידאו והוא תופס נפח של 7% מכלל הפרסום בסלולר

 

התפלגות הפרסום בסלולר
מודעות חיפוש כ- 45% מכלל הפרסום בסלולר
באנרים באפליקציות ואתרים כ- 35% מכלל הפרסום בסלולר
הודעות טקסט SMS כ- 13% מכלל הפרסום בסלולר
סרטוני וידאו כ- 7% מכלל הפרסום בסלולר

 

תחום הפרסום בסלולר תופס תאוצה אבל למרות זאת מחירי הפרסום בסלולר נשארים נמוכים, זאת כי השוק חדש עדיין ואין בו הרבה עסקים המנצלים את השימוש בו לטובת העסק שלהם.
עסקים שמפרסמים בסלולר זוכים לתוצאות במחירים הרבה יותר נמוכים מהפרסום כיום הן בגוגל והן בפייסבוק.
בנוסף, כל יום מתווספות עוד רשתות פרסום אבל גם כאן גוגל שולטים בתחום ואנחנו מתחילים לראות איך גוגל מנסה לעשות סדר ולייצר סטנדרטים בפרסום בתחום הזה.
כיום, גוגל שולטת בכ- 25% משוק הפרסום בסלולר, אפל שולטת רק ב- 18% משוק פרסום בסלולר, והשאר שייך לרשתות פרסום קטנות ובינוניות.

מצורפת רשימה של רשתות פרסום / מקורות תנועה שדרכן ניתן לפרסם באפליקציות שונות בטלפונים הסלולרים
רשתות פרסום שניתן דרכן לפרסם באפליקציות השונות

 

אופן השימוש בטלפון שלנו

השימושים שאנחנו עושים בטלפון הסלולרי שלנו מצביעים על כך שהוא מזמן הפך מטלפון למחשב לכל דבר. קריאת אימיילים, צריכת חדשות, כלכלה, מניות, גלישה באינטרנט … וכמובן משחקים.
75% מהאנשים משתמשים בו למשלוח הודעות SMS
60% לתמונות
40% שימוש באימיילים
35% לרשתות חברתיות ובלוגים
32% למשחקי טלפון סלולרי
30% לחיפוש
27% שימוש במפת דרכים

מה מצפה לנו ברבעון הקרוב

במהלך הרבעון הקרוב נתחיל לראות טלפונים של Windows שיסנכרנו את המידע שלנו שנמצא במחשב האישי, יחד עם הטלפון הסלולרי והטאבלט. הם צופים למכירות של 400 מיליון טלפונים. עוצמה זו תאפשר להם להתחרות באייפון ואנדרואיד ולגזול מהם נתח שוק לא מבוטל.
פייסבוק יגדילו את אפשרויות הפרסום שלהם מהאפליקציה הסלולרית שלהם ובכך ייצרו הכנסות גדולות ואיכותיות מהפרסום.
לכן כל עסק צריך להפנים שהוא חייב לייצר נוכחות במובייל ואסור לדחות את הנושא.
צרו איתנו קשר ונבדוק איך נוכל לעזור לכם להגיע ליעדים עסקיים שלכם.

שנה טובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

שלחו לנו וואטסאפ